obraz - eduroam_logo_trans.gif


obraz - logo_pionier1.png

FAQ - Najczęściej zadawane pytania



1. Posiadam konto w domenie student.math.uni.opole.pl i nie mogę się podłączyć do sieci eduroam.


Dostęp do sieci eduroam dla studentów Uniwersytetu Opolskiego jest świadczony wyłącznie dla kont w domenie student.uni.opole.pl i uni.opole.pl 
Inne domeny nie są dozwolone.

2. Moje hasło do konta nie działa. Czy jest możliwość zmiany/odzyskania hasła?


TAK.
W przypadku zagubienia hasła do konta dostępowego (pocztowego) istnieje możliwość wygenerowania nowego. W tym celu należy skorzystać z formularza znajdującego się na stronie Centralnego Punktu Logowania i  skorzystać z opcji ZAPOMNIANE HASŁO

Gdy tą metodą nie mogą Państwo odzyskać hasła do swojego konta, np. z powodu braku w systemie informacji o dodatkowym koncie pocztowych, należy zgłosić się osobiście wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość do administratora serwera pocztowego w Centrum Informatycznym - pana Sławomira Paszkiewicza (pok. 202 w budynku Centrum Informatycznego i Instytutu Informatyki, mieszczącego się przy ul. Czaplaka 2) lub do sekretariatu Centrum Informatycznego - pok. 204

3. Problem z DHCP - komputer z systemem Windows Vista łączy się, ale nie może uzyskać adresu IP.

Komputery z systemem Windows Vista bardzo często nie mogą pobrać adresu IP z serwera DHCP, pomimo prawidłowej konfiguracji sieci WiFi eduroam.

Aby ten problem rozwiązać, proszę zapoznać się z opisem zamieszczonym na stronie Microsoft'u pod adresem: http://support.microsoft.com/kb/928233/pl i skorzystać z automatycznego narzędzia do rozwiązania problemu.

Aby samodzielnie rozwiązać ten problem, należy wyłączyć flagę BROADCAST protokołu DHCP w systemie Windows Vista. W tym celu wykonaj następujące czynności:

  1. Kliknij przycisk Start
    Przycisk Start
    w polu Uruchom wpisz regedit i naciśnij ENTER.

    Kontrola konta użytkownika — zgoda na uruchomienie programu
    Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub kliknij przycisk Kontynuuj.
  2. Znajdź GUID (ang. Globally Unique Identifier) karty sieciowej (w tym przypadku karty WiFi), znajdziesz go w gałęzi:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\Current Version\NetworkCards\
  3. Każdy katalog oznacza jedną unikalną kartę sieciową.  Znajdź w kluczu Description nazwę szukanej bezprzewodowej karty sieciowej oraz zapisz na kartce papieru przynajmniej kilka pierwszych znaków z klucza ServiceName.
  4. Teraz przejdź do gałęzi:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\Interfaces\
    Znajdź i kliknij podklucz GUID odpowiadający szukanej karcie sieciowej (zapisany wcześniej na kartce papieru).
  5. Teraz jeśli istnieją poniżej wymienione parametry, to trzeba ustawić prawidłowe ich wartości, tj.:
    • DhcpConnEnableBcastFlagToggle ustawić na 1
    • DhcpConnForceBroadcastFlag ustawić na 0
  6. Jeśli nie istnieją powyżej opisane parametry, to należy je utworzyć.
    W tym celu w menu Edycja wskaż polecenie Nowy, a następnie kliknij polecenie Wartość DWORD (32-bitowa).
  7. W polu Nowa wartość #1 wpisz DhcpConnEnableBcastFlagToggle, a następnie naciśnij klawisz ENTER.
  8. Kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję DhcpConnEnableBcastFlagToggle, a następnie kliknij polecenie Modyfikuj.
  9. W polu Dane wartości wpisz 1, a następnie kliknij przycisk OK.
  10. Podobnie utwórz parametr DhcpConnForceBroadcastFlag i ustaw jego wartość na 0
  11. Zamknij Edytor rejestru.
  12. Zrestartuj komputer.




Centrum Informatyczne
tel. +48 77 452 70 90, +48 77 452 70 91, fax. +48 77 452 70 92
(godziny pracy: poniedziałek-piątek, 8.00-16.00)
e-mail: eduroam@uni.opole.pl

dol